Rzuć palenie – łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Chyba każdy w swoim otoczeniu ma przynajmniej jedną osobę, która pali papierosy i próbowała je kiedyś rzucić. Niestety najczęściej takie próby spełzają na niczym. Nie warto wyniszczać swojego organizmu szkodliwym nałogiem, a także tracić ogromnej ilości pieniędzy na kolejne paczki papierosów czy też środki „wspomagające” rzucanie palenia. Nasza terapia pozwoli Ci na rzucenie palenia bez konieczności stosowania żadnych specyfików. Udowodnimy, że sam jesteś w stanie osiągnąć to, czego pragniesz. Wystarczy zajrzeć w głąb siebie, aby się o tym przekonać.

Palenie jest bardzo szkodliwe dla zdrowia, ale to także bardzo uzależniający nawyk, który może być trudny do przełamania. Pomożemy Ci zrozumieć emocjonalne korzenie Twojego nałogu i nauczymy sprawdzonych technik, które pomagają Ci rzucić palenie. Zrozumienie czynników powodujących palenie może mieć wpływ na wskaźnik sukcesu przy rzucaniu palenia. Istnieją fizyczne objawy abstynencji przy próbach rezygnacji, takie jak głód, rozdrażnienie, niski nastrój lub brak koncentracji. Zazwyczaj osiągają one szczyt w ciągu pierwszego tygodnia próby rzucenia nałogu, ale stopniowo zanikają wraz z upływem czasu. Objawy odstawienia papierosów to tylko sposób, w jaki organizm prosi o więcej nikotyny.  Naszą rolą będzie polegała na wspieraniu Cię w tym trudnym okresie. Nikotyna jest substancją uzależniającą znajdującą się w tytoniu. Istnieją dwa rodzaje uzależnienia od nikotyny, które utrudniają skuteczne rzucanie palenia w dłuższej perspektywie czasowej.

  1. Zależność fizyczna: nikotyna jest jednym z najbardziej uzależniających środków, który jest pobudzający, dający wrażenie zwiększonych możliwości podczas palenia, takich jak zwiększona koncentracja.
  2. Zależność psychologiczna: niezależnie od tego, jak mało ktoś palił w przeszłości, palacze zazwyczaj uzależniają się od pewnych sytuacji, które spowodują potrzebę palenia. Takie sytuacje obejmują kawę, posiłek lub spotkania towarzyskie z przyjaciółmi. Palacze uzależniają się nie tylko od tych codziennych nawyków, ale również od psychologicznych korzyści płynących z palenia, takich jak strategia radzenia sobie z nerwami, lękiem, nieśmiałością czy nawet nudą. Palenie jest również wzmacniane, jeśli jest wykorzystywane jako nagroda lub przerwa po wykonaniu zadania. Rzuć palenie i nie pozwól, aby nałóg z Tobą wygrał.

Skontaktuj się ze mną.